Belajar dan Saya

September 27, 2014

Salamun 'alaik dan Salam Sejahtera =)
Ada orang tanya saya, apa awak buat sekarang?
Hehehe. Alhamdulillah saya sekarang sambung pengajian di peringkat master dalam bidang ekonomi islam. Dalam masa yang sama, saya adalah Pengedar Shaklee yang sah.
Best tau buat shaklee sambil belajar ni. Income pun masyukkk!
Ada lagi tanya, ok ke belajar?
Seriously saya sangat teruja masuk kelas. For sure la duduk depan sekali. Sebab saya rasa seronok sangat belajar.
Tang mana yang syok tu? Saya suka sangat subjek Fiqh Ekonomi dan subjek Perancangan Harta. Banyak perkara yang buka fikiran saya.
Saya belajar tentang hak, milik dan harta. Saya belajar detail tau tentang hak dalam islam. Apa yang saya belajar tu relate sangat dengan apa yang ada di sekeliling saya.
Contohnya, sewa atas sewaan orang lain, dibolehkan ke tak dalam islam. Kalau penyewa meninggal, adakah rumah tersebut boleh diwarisi oleh anak-anaknya. Seriously best sangat.
Pastu dalam subjek Pengurusan Harta kan, prof ajar macam mana nak planning. Nak retired bila. Lagi best lagi macam mana kita nak uruskan gaji yang kita dapat tu. Adakah sekadar untuk kita belanja pada diri dan keluarga? Bagaimana pula dengan masyarakat?
Seriously saya jatuh cinta dengan subjek ni. Nanti saya cerita lagi kisah saya dengan kelas =)
Saadah
0137976876
Pelajar & Pengedar Shaklee

You Might Also Like

0 comments

Flag Counter