Simptom Kehilangan Vitamin C

December 16, 2014

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

Ok hari ni saya just nak bagitau sesuatu. Tau tak badan kita tak mampu nak hasilkan Vitamin C?

Mesti ada yang cakap,

"Alaa..senang je. Makanlah oren".

Memang betul makan oren. Saya tak kata salah pun. Hehe. Tapi agaknyalah sebiji oren mampu tak kita konsisten makan setiap hari?

Nak kena beli. Pastu nak simpan dalam peti. Nak kena kupas. Nak kena pi beli lagi. Haa payahnya lahai.

1 biji oren pun belum lengkap lagi tau keperluan Vitamin C dalam badan. Yang tak makan apa-apa untuk bagi Vitamin C dalam tubuh tu, cepat-cepatlah bertaubat. Dah berapa banyak Vitamin C hilang ni?

Meh kita check sikit tanda kurang Vitamin C. Mana tau mungkin anda adalah salah seorang yang kekurangan Vitamin C.

Simptom kurangnya Vitamin C dalam tubuh:-
> Mudah stress
> Kulit sangat kering dan bersisik
> Tapak kaki keras dan kasar
> Luka lambat sembuh
> Mudah selesema dan bersin
> Wajah tampak lebih tua dari usia
> Sering mendapat ulser
> Mudah demam
> Adanya penyakit skurvi





Badan kita tak mampu tau nak hasilkan Vitamin C dengan sendirinya. Saya ulang sekali lagi ni. Hehehe.

Saya ada caranya. Sape nak, boleh whatsapp or mesej saya =)

N Saadah Rozali
0137976876

You Might Also Like

0 comments

Flag Counter