DTX Complex

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

Pernah tak nak ambil berat tentang hati? Ke tak pernah kisah pun? Janji hidup lagi iye dok. Hihihi. Macam mana kita nak tahu hati kita sihat ye?





Agak - agak kita rasa jijik tak tengok hati yang tak sihat tu? Buruk benor rupenye. Den pun rasa geli sangat nak tengok. Menggerutu je. Harap - haraplah kita semua ni ada hati yang sihat ye.

Kita tengok pula apa fungsi dan kepentingan hati ni pada badan kita.


FUNGSI HATI

1. Rembesan Hempedu

Cecair rembasan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman. Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak; ia memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil (small globule). Hempedu juga membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak; A,D,E,F,K dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukarkan Beta Karotena kepada Vitamin A.


2. Bertindak Sebagai Detoksifikasi

Metabolisme protin dan penapain bacteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolism protein. Untuk detoksifikasikan ammonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksin termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia dengan bahan - bahan lain yang kurang toksin. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati yang betul, anda juga mesti mempunyai fungsi buah punggang yang betul.


3. Mengawal Paras Gula dalam Darah

Dengan menukarkan tiroksina – hormone tiroid, ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati menyebabkan hypothyroidism. Hati mewujudkan GTF (faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga. Hati juga memecahkan hormone seperti estrogen adrenalin dan insulin.


4. Penting dalam Metabolisma Lemak

Penting di dalam sintesis asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolesterol, lipoprotein, dan phospholipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Di mana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Antara produk yang terkenal dengan hati adalah DTX COMPLEX.


90 biji dengan harga yang berpatutan

Jom kita lihat pula apa kandungan yang ada dalam DTX Complex ni.





Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam DTX Complex Shaklee; ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati.

DTX Complex Shaklee mengandungi bahan ekstrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin.




Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik; ekstrak daripada Schizandra dan cendawa Reishi (herba yang kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak daripada dandelion, kunyit, dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu)






Dapatkan dengan saya


Share on Google Plus

About Cik Saadah

Penulis merupakan graduan sarjana dan pengedar shaklee yang sah. Penulis mempunyai empayar yang diberi nama sebagai SCB Empire yang mana mengambil nama daripada blognya iaitu Sihat Ceria Bergaya. Kini, penulis mempunyai 30 orang ejen Shaklee di seluruh Malaysia. Boleh dapatkan khidmat konsultasi secara percuma.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Most Popular

Text Widget

Segala penulisan tentang produk / testimoni yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos apa jua penyakit. Kesan adalah berbeza bagi setiap individu. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat daripada pakar kesihatan.