Larangan Membeli Shaklee di E-Commerce

July 23, 2019

Hai korang.


Korang perasan tak sekarang ni dekat Lazada, Shopee dan sewaktu dengannya, banyak je jual shaklee dekat situ? Korang jangan terjebak tau beli supplement atau skincare shaklee dekat situ. A big NO!

Actually situ kira lorong gelap la kalau korang pergi beli. Tiada jaminan.

Kenapa panggil macam tu?

Sebab shaklee takde jual dekat mana - mana e-commerce tau macam Lazada, Shopee, 11Street semua tu. risiko memang korang sendirilah tanggung.

Apa risiko yang korang kene hadap?


1. Risiko barang rosak

Bila barang rosak, korang tak boleh claim. Barang pecah semua tak boleh claim dengan shaklee. Itu adalah tanggungjawab seller tersebut. Walaupun korang pergi report dekat shaklee pun, shaklee tak dapat nak gantikan barang tu sebab dah langgar peraturan.




2. Risiko barang tamat tempoh (expired)

Ni yang terjadi baru - baru ni. Bila dah expired, buyer pergi cari SID lain. Lepas tu minta nak claim dengan shaklee. Memang takkan dapatlah. Jangan cakap kami berlepas tangan tau. Ini ada dalam rules LARANGAN MENJUAL SHAKLEE DI E-COMMERCE. 


3. Risiko tidak diajar cara menggunakan produk

Ini risiko tinggi. Bila dah beli, tak tahu cara makan. Nak makan sebelum atau selepas makan? Lebih parah jika vitamin yang dibeli memberi risiko kepada penyakit yang dialami. Sebab tu perlu beli dengan SID yang sah baru dapat guidance yang betul. Kami ada pakar nutrisi dan para doktor untuk dirujuk tau.



Nak beli mudah je. Korang roger je Kak Adah yang maneh leting ni. Hahaha


Maka belilah dengan Kak Adah. Sebab korang boleh dapat

  • FREE consultation
  • FREE guidance
  • Boleh claim jika barang rosak atau tak sampai pada customer
  • FREE atau DISKAUN untuk produk promosi bulanan


Yang sedia berkhidmat,

Whatsapp: Youth

You Might Also Like

0 comments

Flag Counter